Snelle bezorgservices verdrievoudigen klantenbestand in 2021: enquête

Snelle bezorgservices verdrievoudigen klantenbestand in 2021: enquête

Het aantal mensen dat gebruikmaakt van snelle boodschappenbezorgdiensten zoals Gorillas en Flink is in de tweede helft van 2021 meer dan verdrievoudigd, zo blijkt uit een onderzoek van marktonderzoeker Kantar. heeft gevonden.

Zo’n 700.000 van de 44.000 respondenten hebben ooit gebruik gemaakt van de diensten, vergeleken met 200.000 in de eerste helft van vorig jaar, zo blijkt uit het onderzoek. Snelle bezorgdiensten opereren doorgaans vanuit distributiecentra in stadscentra en hebben koeriers in dienst die met de fiets reizen.

Gorillas is de bekendste snelle bezorgservice van Nederland. Zo’n vijf miljoen mensen hadden er al van gehoord, terwijl namen als Flink, Getir en Zapp ook steeds meer bekendheid krijgen, zei Kantar.

Het aantal klanten neemt toe omdat er de laatste jaren meer diensten actief zijn geworden en meer gebieden bestrijken.

Snacks waren de meest populaire items op het menu, met koffie, frisdrank en thee op de tweede plaats en brood op de derde plaats. De totale omzet bedroeg vorig jaar zo’n € 40 miljoen per maand, vonden de onderzoekers

De redenen waarom mensen minder geneigd zijn om hun eigen fiets te gebruiken om te winkelen, maakten geen deel uit van het onderzoek, maar Kantar zei dat de beperkingen van het coronavirus mogelijk een rol hebben gespeeld. Of de groei zal doorgaan, is onduidelijk, zei Kantar.

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment