Slagersvereniging wint prijs voor meest misleidende claim voor dierenwelzijn

Slagersvereniging wint prijs voor meest misleidende claim voor dierenwelzijn

De organisatie Keurslager, een vereniging van zo’n 400 zelfstandige slagers in Nederland, heeft dit jaar de prijs gewonnen voor de meest misleidende marketinginformatien op het gebied van dierenwelzijn.

Aanhangers van dierenrechtenorganisatie Wakker Dier stemmen elk jaar op het slechtste liegebeest of leugenaar en dit jaar namen 18.000 mensen deel. Zo’n 40% stemde voor de Keurslagergroep, die zegt dat haar leden vlees van hoge kwaliteit aanbieden met oog voor dierenwelzijn.

‘Veel mensen vertrouwen op hun Keurslager en denken dat ze bovenmaats zijn, maar je kunt nog steeds supersnel groeiende kip in hun schappen tegenkomen’, zegt Wakker Dier-woordvoerder Kenny Oostrik. ‘Elke slager controleert zijn eigen vlees en bepaalt wat hij verkoopt.’

Ook de bewering dat ledenslagers dierenwelzijn in de gaten houden is onjuist, stelt Oostrik. ‘De organisatie vereist niet dat leden zich onderschrijven aan normen voor dierenwelzijn’, zei hij.

De Keurslager verenigingsdirecteur Joep Klaver vertelde: omroep NOS in een reactie dat de dierenrechtenorganisatie ten onrechte zegt dat haar leden geen aandacht besteden aan dierenwelzijn. ‘We liegen niet,’ zei hij.

Wakker Dier zegt dat de jaarlijkse stemming invloed lijkt te hebben op de marketing. Zo werden dit jaar twee genomineerden voor de titel ingetrokken nadat ze hadden afgesproken hun producten of verpakkingen te wijzigen.

De winnaar van vorig jaar was kippenboerderij Kloeke Kip uit Grubbevorst, die zijn product adverteerde als ‘eerlijke kip’, ‘stressvrij’ en ‘gericht op het welzijn van het dier’

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment