PostNL krijgt boete van € 2 miljoen voor te vaak te laat komen in 2019

PostNL krijgt boete van € 2 miljoen voor te vaak te laat komen in 2019

Postbezorgbedrijf PostNL heeft een boete van € 2 miljoen gekregen van consumentenwaakhond Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor het niet op tijd bezorgen van post in 2019.

Volgens de sectornorm moet gemiddeld 95% van de in Nederland geposte brieven de volgende bezorgdag bezorgd worden. PostNL haalde niet meer dan 94,34%.

PostNL geeft de schuld aan netwerkproblemen bij postbedrijf Sandd, dat het in 2019 aan het overnemen was. Om dit op te lossen, gebruikte PostNL zijn eigen netwerk om opgehoopte post te bezorgen en dit veroorzaakte de vertragingen, aldus het bedrijf.

De ACM stelt echter dat PostNL simpelweg niet efficiënt heeft gehandeld in het licht van de problemen waarvan zij wist dat die zouden ontstaan ​​bij de overname. Bovendien stonden de bezorgresultaten bij PostNL al voor de overname onder druk, aldus de waakhond.

PostNL presteerde wel volgens de norm voor medische post en rouwkaarten en scoorde ook de vereiste 95% voor het voor iedereen beschikbaar hebben van complete postdiensten met een bereik van vijf kilometer. In 2019 had 99,7% van de bevolking toegang tot volledige postdiensten.

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment