Personeelsproblemen Schiphol niet van de ene op de andere dag opgelost: minister

Personeelsproblemen Schiphol niet van de ene op de andere dag opgelost: minister

De problemen op Schiphol kunnen niet van de ene op de andere dag worden opgelost, omdat personeelsproblemen veel meer sectoren treffen dan alleen de luchtvaart, zegt minister van Infrastructuur Mark Harbers. RTL Nieuws.

De opmerkingen van de minister volgden op een tweede weekend van lange wachttijden en annuleringen op de luchthaven vanwege een tekort aan grondpersoneel en een toename van het aantal passagiers als gevolg van de meivakantie.

De situatie op de luchthaven is ‘zeer irritant’ voor reizigers, zei Harbers, eraan toevoegend dat ‘het personeelstekort een breder probleem is dan de luchthaven en een probleem dat niet zomaar kan worden opgelost’.

‘Het klopt dat Schiphol in gesprek is met luchtvaartmaatschappijen over het verminderen van de druk in de komende weken en voor de zomervakantie’, zegt hij. ‘Ik hou de vinger aan de pols’.

De Nederlandse nieuwsjournalist Molly Quell zei dat het haar 2 uur en 40 minuten kostte om door de beveiliging te komen, nadat ze in de rij begon te staan ​​voor het terminalgebouw. ‘Dit is zonder twijfel de langste die het me ooit heeft gekost om bij de gate op Schiphol te komen, inclusief niet-EU-vluchten’, zei ze.

Luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties hebben de luchthavenautoriteit bekritiseerd omdat ze het probleem niet hebben aangepakt en hen heeft gevraagd vluchten te annuleren om de druk op de luchthavenfaciliteiten te verminderen.

Vakantie

Iata, de internationale luchtvaartorganisatie, wees erop dat luchtvaartmaatschappijen vergoedingen betalen om gebruik te kunnen maken van de diensten van de luchthaven.

‘Wij steunen het verzoek van Schiphol om de boekingen van lokale vertrekpassagiers te annuleren niet’, schrijft Iata in een brief aan de luchthavenautoriteit. ‘Passagiers boeken vluchten weken of maanden van tevoren. Sommigen zullen hun vakantieplannen moeten annuleren. Het gaat niet alleen om een ​​kaartje, het gaat om een ​​hele reis.’

Er is ook toenemende kritiek op het gebrek aan publieke commentaar van de bestuurders van Schiphol en dit was met name het geval tijdens de wilde staking van vorige week door bagagebedrijven, aldus de Telegraaf.

Meer vertragingen

Schiphol heeft aangegeven deze week weer lange wachttijden voor reizigers te verwachten, maar luchtvaartmaatschappijen en touroperators niet te hoeven vragen vluchten te annuleren.

De vakbond FNV prees ondertussen het werk van het personeel van de afgelopen weken en zegt zeer bezorgd te zijn over de komende zomervakantie.

‘Er zijn grenzen aan wat je met de huidige bezetting kunt doen’, zegt woordvoerder David van de Geer.

 

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment