Mossel in, Nederlandse vissector vertelt jongeren

Mossel in, Nederlandse vissector vertelt jongeren

De Nederlandse mosselsector heeft een Europese subsidie ​​van 900.000 euro gekregen voor een marketingcampagne om jongeren in Nederland en België over te halen de schaaldieren in hun dieet op te nemen.

Tijdens het mosselseizoen, dat net is begonnen, eten Nederlanders zo’n 10 miljoen kilo zelfgekweekte mosselen. Maar zo’n 65% van de totale Nederlandse mosseloogst wordt geëxporteerd naar België en ook Frankrijk is een belangrijke exportmarkt.

De 50-plussers eten ze echter het vaakst en de sector wil de toekomstige consumptie veiligstellen. Het is niet bekend waarom jongeren tussen de 25 en 35 jaar mosselen mijden, maar de sector hoopt ze aan boord te krijgen via influencers en commercials die erop wijzen dat ze gezond, duurzaam geteeld, milieuvriendelijk en lekker zijn.

Een vergelijkbare inspanning vorig jaar resulteerde in een stijging van 18% bij jonge mosseleters. ‘Niet zo heel erg als je bedenkt hoe klein de groep al was’, zegt Tilly Sintniclaas van promotiebureau Mosselbureau tegen NU.nl.

Als de jonge duiven besluiten om naar de mossel te gaan, is dit seizoen een goed begin, aldus Sintniclaas. De oogst dit jaar is vet en sappig omdat de koude lentemaanden gevolgd door zonneschijn en regen resulteerden in een voedselrijke omgeving voor de mosselen om in te groeien.

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment