Minister van Transport eist antwoorden na nationaal spoorwegdebacle

Minister van Transport eist antwoorden na nationaal spoorwegdebacle

Junior minister van Verkeer Vivianne Heijnen heeft van treinvervoerder NS een antwoord gevraagd op de vraag waarom er geen vervangende diensten zijn ingezet voor duizenden reizigers die zondagavond zijn gestrand.

Het hele netwerk kwam rond het middaguur tot stilstand door technische problemen, waardoor wachtrijen bij taxistandplaatsen ontstonden en veel reizigers genoodzaakt waren liften te regelen bij vrienden en familie, of via sociale media.

Heijnen zei: NS had ‘zeer slechte dag’ en bekritiseerde senior managers vanwege hun reactie en slechte communicatie met reizigers. De operator zei aanvankelijk dat hij hoopte het probleem voor 17.00 uur op te lossen, waarna de deadline werd verschoven naar 20.00 uur, maar de meeste diensten begonnen pas om middernacht weer te werken.

‘Deze verstoring was zeer hinderlijk voor de passagiers’, zei ze. ‘Ik wil van de NS precies horen waarom het hele treinnetwerk uitviel en waarom er geen vervangend vervoer was geregeld’, zegt ze.

‘Ook van de directeuren van NS wil ik weten hoe ze ervoor gaan zorgen dat dit in de toekomst niet meer gebeurt.’

NS zei zondag dat het geen restitutie geeft aan reizigers die zelf naar huis willen gaan en het is onmogelijk om vervangende bussen of andere diensten voor het hele land te regelen.

De technische problemen concentreerden zich op het systeem dat de treinaankomsten bewaakt en ervoor zorgt dat het personeel beschikbaar is in geval van vertragingen. Elke verstoring betekent dat de veiligheid van passagiers niet kan worden gegarandeerd, aldus een woordvoerder.

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment