Lidl stopt met reclamecampagne rond FIFA Word Cup in Qatar

Lidl stopt met reclamecampagne rond FIFA Word Cup in Qatar

Budgetsupermarktgroep Lidl zal tijdens het WK in Qatar in december geen advertenties of acties voeren naar aanleiding van toenemende kritiek op het besluit om het toernooi in de Golfstaat te houden.

Een woordvoerster van Lidl zei dat de beslissing het gevolg was van ‘een aantal factoren’. ‘Met wat er op dit moment in de wereld aan de hand is, vinden we niet dat de tijd rijp is om een ​​grote campagne op te zetten’, zei ze tegen de krant. Financieel Dagblad.

Lidl is de op twee na grootste supermarkt van Nederland. Marktleider Albert Heijn, een van de officiële sponsoren, heeft nog niet gezegd hoe zij het kampioenschap gaat promoten, maar heeft wel al laten weten dat er geen AH-delegatie naar Qatar zal afreizen.

‘We zoeken naar manieren om te laten zien dat we het Nederlandse team vanuit Nederland steunen’, zegt een woordvoerder.

Supermarktgroepen Jumbo en Plus hebben nog niet besloten wat ze gaan doen, aldus het FD.

Supermarkten geven traditioneel miljoenen uit aan grote sportevenementen. Volgens onderzoek van hoofdsponsor ING, die eerder deze maand zijn campagne stopte, slaan Nederlanders extra snacks en bier in voor een bedrag van € 10 miljoen per wedstrijd.

De locatie voor het kampioenschap, naar verluidt beveiligd door het omkopen van FIFA-functionarissen, is vanaf het begin controversieel geweest. Qatar heeft geen voetbalgeschiedenis en het toernooi, dat traditioneel in de zomer werd gespeeld, moest worden uitgesteld tot de koelere wintermaanden, waardoor het voetbalseizoen werd verstoord.

Mensenrechtenorganisaties hebben ook de slechte staat van dienst van Qatar op het gebied van mensenrechten aan de kaak gesteld. Naar schatting 6.500 migrerende werknemers uit India, Pakistan, Nepal, Bangladesh en Sri Lanka die waren ingehuurd om de stadions te bouwen, zijn in Qatar omgekomen sinds het tien jaar geleden het recht won om het WK te organiseren. Voogd zei, hoewel het werkelijke dodental nog hoger kan zijn.

 

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment