KLM annuleert vluchten op Schiphol vanwege personeelstekort

KLM annuleert vluchten op Schiphol vanwege personeelstekort

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM heeft dit weekend 56 vluchten geannuleerd vanwege personeelstekorten, maar er kunnen er nog meer worden geschrapt, zegt een woordvoerder vrijdagmiddag tegen persbureau ANP.

De luchthavenautoriteit Schiphol heeft er bij touroperators en luchtvaartmaatschappijen op aangedrongen om vluchten te schrappen om de druk op de luchthaven tijdens de meivakantiepiek te verlichten.

Touroperator Corendon heeft ook ingestemd met het verplaatsen van twee vluchten naar Rotterdam The Hague airport dit weekend, maar andere bedrijven hebben gezegd geen vluchten te annuleren en vakanties van mensen te verpesten.

De luchthaven worstelt om gelijke tred te houden met de golf van vliegreizen, die tijdens de voorjaarsvakantieweekenden weer op het pre-pandemische niveau is. Personeelstekorten bij zowel luchtvaartmaatschappijen als beveiliging verergeren het probleem.

Het annuleren van vluchten is een ‘irritante maar noodzakelijke maatregel om het aantal reizigers terug te dringen zodat we goed met de druk kunnen omgaan’, zegt een woordvoerder van de luchthaven tegen de NOS.

Reizigers die dit weekend vluchten hebben geboekt, wordt gevraagd contact op te nemen met hun luchtvaartmaatschappij om te bevestigen dat de vlucht doorgaat. De luchthavenautoriteit is ook: passagiers waarschuwen zij kunnen langere wachttijden hebben en moeten mogelijk in de rij staan ​​buiten de terminal.

Staking

Afgelopen weekend verergerde een wilde staking door bagageafhandelaars van KLM de problemen op Schiphol en leidde tot meer dan 100 annuleringen van vluchten. Ook de wegen naar de luchthaven waren enige tijd afgesloten.

Niet alle luchtvaartmaatschappijen zijn blij met het verzoek van de luchthaven en touroperators hekelen het gebrek aan voorzieningen voor de vakantieperiode.

Frank Oostdam, directeur reisbureausvereniging ANVR, vertelde de Telegraaf de oproep tot annulering belicht ‘de teloorgang van een ooit zo geweldige luchthaven en zegt alles over het businessmodel van Schiphol en KLM’.

‘De problemen begonnen zaterdag bij hen, dus laat ze het oplossen’, zei hij. ‘Maar in plaats daarvan doen ze er alles aan om ervoor te zorgen dat transferpassagiers niet worden getroffen. Nederlandse vakantiegangers mogen de vakantie waar ze naar uitkijken niet missen vanwege internationale transferpassagiers.’

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment