Coronavirus stimuleert online detailhandelsverkopen, supermarkten profiteren sterk

Coronavirus stimuleert online detailhandelsverkopen, supermarkten profiteren sterk

De grootste online retailers van Nederland hebben vorig jaar tijdens de pandemie hun omzet met 45% verhoogd, maar de top zeven in de ranglijst blijft ongewijzigd ten opzichte van 2019.

Bol.com bovenaan de nieuwe editie van de Twinkle100, gevolgd door verkoper van huishoudelijke apparaten en elektronica Coolblue en vervolgens supermarktconcern Albert Heijn. Volgens de Twinkle100 steeg de online omzet van Albert Heijn vorig jaar met 80% tot 1,2 miljard euro.

Jumbo, in 7e plaats, boekte 44% meer omzet terwijl online supermarkt Picnic nu 8 . ise op de ranglijst. Kant-en-klaarmaaltijden firma Hello Fresh, is gestegen van 20e tot 10e plaats.

Hoewel supermarkten tijdens de lockdown open mochten blijven, lijken hun klanten online boodschappen doen op grote afstand te hebben ontdekt, vertelde retailexpert en hoogleraar aan de Rijksuniversiteit Groningen Laurens Sloot. omroep NOS.

‘Vorig jaar was de voedselverkoop goed voor 7% van de online verkoop, vergeleken met 3,5% in 2019’, zei hij. ‘Er is momenteel een kleine daling, vooral omdat oudere mensen die zijn ingeënt weer naar winkels durven te gaan.’

Toch zijn online supermarkten nog steeds niet winstgevend, zegt hij. ‘Alle systemen zijn verliesgevend, maar niemand wil iets missen, dus trekken ze de stekker er niet uit. De omzet zal naar verwachting stijgen tot 10% in 2025 en 15% in 2030. Supermarkten gokken erop dat ze uiteindelijk de bezorgkosten kunnen doorberekenen, of iets hogere prijzen vragen voor internetverkopen.’

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment