Anti-abortusadvertenties genereren recordklachten bij reclamebureau

Anti-abortusadvertenties genereren recordklachten bij reclamebureau

Een reclamecampagne tegen abortus op televisie en radio heeft geleid tot bijna 700 klachten bij de autoriteit voor reclamenormen, het hoogste aantal dat ooit voor een enkele advertentie is ontvangen.

De campagne, ondersteund door kerkelijke groepen en politieke partijen, loopt elk jaar een week lang. Reclamebedrijf Ster van de publieke omroep zei eerder deze week tegen nieuwswebsite Nu.nl dat het de advertenties niet heeft afgewezen omdat het op de hoogte is van censuur.

De advertenties zijn niet in strijd met de wet en vallen onder de ‘vrijheid van meningsuiting’-regels, aldus Ster. De tekst van de advertenties luidt: ‘ook een ongeboren kind verdient een toekomst. Abortus neemt de toekomst van het kind weg. Zullen we moeder en kind dan echt helpen?’

De campagne gebruikt de naam week van het leven (de week van het leven) en vraagt ​​supporters om te stemmen op een van de vier initiatieven om ‘jonge (toekomstige) moeders’ te helpen. Drie van de vier projecten komen in aanmerking voor een prijs van € 1.000,-, beschikbaar gesteld door zorgverzekeraar Pro Life Zorgverzekering.

Pro Life betaalt een abortus alleen als het leven van de moeder in gevaar is en is aangesloten bij Zilveren Kruis.

 

Disclaimer:

Tipmaatregelen.nl is geen eigenaar van de informatie op deze website, wij verstrekken de informatie die al beschikbaar is op internet. Voor eventuele steengroeven wordt Disclaimer verzocht vriendelijk contact met ons op te nemen – tipsmaatregelen@gmail.com Of https://tipsmaatregelen.nl/contact/ Bedankt

Leave a Comment